Analysis of the generation and consumption of animated audiovisual content in Ecuador

Mario Moncayo Romero

Abstract


Introduction With the passage of time, audiovisual productions are increasingly demanded by the public and these are part of the cultural industry of any country. However, there is a noticeable change in the production of these since currently the topics of interest are very diverse. ObjectiveAnalyze the generation of animated content in Ecuador Materials and methodsThe following article presents a short analysis on audiovisual production from the documentary and systemic review. ResultsA critical interpellation with this framework of action allows to verify that production is favored to date DiscussionThe cultural industry replaces everything common for original and innovative facts Conclusionscountries undergo rapid cultural changes in the wake of globalization


Keywords


: audiovisual production, contemporary, media laws.

Full Text:

PDF HTML

References


Sel, Susana (2010). Coordinadora. Políticas de Comunicación en el Capitalismo Contemporáneo. América Latina y sus encrucijadas. Colección Grupos de Trabajo. Clacso.

Colectivo de autores. (2005). Comunicología. Temas Actuales. La Habana: Félix Varela.

Wolf, M. (2005). La investigación de la comunicación de masas. Barcelona: Paidós, S.A.

Barbero, J. M. (1998). De los medios a las mediaciones. Comunicación, cultura y hegemonía. España: Paraninfo.

Serrano, M. M. (2009). La producción social de comunicación. Volumen I. La Habana: Félix Varela.

Serrano, M. M. (2009). La producción social de comunicación. Volumen II. La Habana: Félix Varela.

Bernal, J. (1939). La Función Social de la Ciencia.

Matterlad, A., Matterlad M. (1995). La invención de la comunicación. Parte I. España: Bosch.

Matterlad, A., Matterlad M. (1995). La invención de la comunicación. Parte II. España: Bosch.

Thompson, J. B. (1993). Ideología y cultura moderna. Parte I. Tomado de la Universidad Autónoma de México. La Habana: Félix Vera.

Thompson, J. B. (1993). Ideología y cultura moderna. Parte II. Tomado de la Universidad Autónoma de México. La Habana: Félix Vera.

Wolf, M. (1994). Los efectos sociales de los media. Barcelona: Paidós.

Martín-Barbero, Jesús (1999): Aventuras de un cartógrafo mestizo en el campo de la comunicación. Revista Latina de Comunicación Social, 19.0 Recuperado el 30 de Enero de 2015 de: http://www.ull.es/publicaciones/latina/a1999fjl/64jmb.htm

Alonso, M., Saladrigas, H. (2008). Para investigar en comunicación social. Guía didáctica. La Habana: Félix Vera.

Suárez, J. (2013). Tomo I. Cine mudo ciudad parlante: Historia del cine guayaquileño. Guayaquil: Programa Editorial de la Muy Ilustre Municipalidad de Guayaquil.

Granda Noboa, W. (2006). La cinematografía de Augusto San Miguel: lo popular y lo masivo en los primeros argumentales del cine ecuatoriano. Guayaquil 1924-1925. (Tesis inédita de maestría). Universidad Andina Simón Bolívar, Quito, Ecuador.

Wells, P. (2007). Fundamentos de la Animación. Barcelona: Parramón.

Cámara, S. (2004). El Dibujo Animado. Barcelona: Parramón.

Williams, R. (2001). The Animator’s Survival Kit.Faber & Faber.

Blair, Preston y Walter, T. (1949) Animation. Foster Publisher. California.

Finch, C. (1973). The art of Walt Disney. AbradaleAbrams, Burbank (California).

García, R. (1995). La magia del dibujo animado. Mario Ayuso, Ed., Madrid.

García, R. (2000). La magia del dibujo animado. Actores del lápiz. Ponent, Alicante.

Johnston, O. y Thomas, F. (1981). Disney Animation. The Illusion of Life. Abbeville Press Publishers, Nueva YorK.

Taylor, R. (1996). The Enciclopedia of Animation Techniques. Runnig Press, Philadelphia (Pennsylvania).

Thomas, B. (1968). Maravillas de los dibujos animados. Valencia: Gaisa.

Granda, W. (AÑO) Cronología del cine ecuatoriano. CIUDAD: EDITORIAL

Altman, R., Suárez, C. R. (2000) Los géneros cinematográficos. CIUDAD: Paidós Ibérica Ediciones S.A.

Sánchez, J. L., Gubern, R. (2007) Historia del Cine: Teoría y Géneros Cinematográficos, Fotografía y Televisión. CIUDAD: Grupo Anaya Comercial.

Vincet, P. (2009) Los Géneros Cinematográficos. Géneros, escuelas y corrientes en el cine. CIUDAD: Grupo Robin Book

Williams, R. (2001) The Animator’s survival kit: A Manual of Methods, Principles anf Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators. New York: Faber and Faber.

Calvo, G. (1955) Augusto San Miguel: Una vida luminosa. Buenos Aires: EDITORIAL. Esto es un artículo de la revista Audiovisualidad. Pág. 35. Nombre del archivo: 20025-31731-1-PB.pdf




DOI: https://doi.org/10.31876/er.v3i27.567

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.